Авторы:Aspuria PJ, Tamanoi F.
Дата:2004 год, октябрь.

The Rheb family of GTP-binding proteins.

Rheb proteins represent a novel and unique family of the Ras superfamily GTP-binding proteins that is conserved from yeast to human. Biochemical studies establish that they bind and hydrolyze GTP. Molecular modeling studies reveal a few structural differences between Rheb and Ras, which may suggest that residues involved in biochemical activities differ between the two G-proteins. The function of Rheb has been studied in a number of organisms that point to the involvement of Rheb in cell growth and cell cycle progression. In addition, studies in fungi suggest that Rheb is involved in arginine uptake. Further studies in Drosophila and mammalian cells have shown that the effects of Rheb on growth and cell cycle progression are mediated by the effect on the insulin/TOR/S6K signaling pathway. These studies have also shown that a complex consisting of the tuberous sclerosis gene products, Tsc1/Tsc2, serves as a GTPase activating protein (GAP) for Rheb, implying Rheb's role in this genetic disorder. Finally, Rheb proteins have been shown to be farnesylated and small molecule inhibitors of protein farnesyltransferase can block the ability of Rheb to activate the TOR/S6K signaling.   Rheb белки представляют собой новый и уникальный семьи Рас надсемейства GTP обязательного белков, что является сохранение от дрожжей до человека. Биохимические исследования установить, что они связывают и hydrolyze ГТФ. Молекулярное моделирование исследований показывают несколько структурных различий между Rheb и Рас, которые могут означать, что остатки, участвующих в биохимических деятельности различаются между двумя G-белков. Функция Rheb был изучен в ряде организмов, которые указывают на участие в Rheb рост клеток и клеточного цикла прогрессии. Кроме того, исследования в том, что грибки Rheb участвует в аргинина поглощения. Дальнейшие исследования в дрозофиле и клетках млекопитающих показали, что последствия Rheb на рост и развитие клеточного цикла являются посредничестве воздействие на insulin/TOR/S6K сигнальные пути. Эти исследования также показали, что комплекс, состоящий из клубневые склероз генных продуктов, Tsc1/Tsc2, выступает в качестве GTPase активации белка (ГПД) для Rheb, подразумевая Rheb роль в этом генетические расстройства. Наконец, Rheb белков, как было показано, farnesylated и малые молекулы ингибиторы белка farnesyltransferase может блокировать способности Rheb активировать TOR/S6K сигнализации.

к списку статей за 2004 год (en)