Авторы:Vossenaar ER, Nijenhuis S, Helsen MM, van der Heijden A, Senshu T, van den Berg WB, van Venrooij WJ, Joosten LA.
Дата:2003 год, сентябрь.

Citrullination of synovial proteins in murine models of rheumatoid arthritis.

OBJECTIVE: Antibodies directed to citrulline-containing proteins are highly specific for rheumatoid arthritis (RA) and can be detected in up to 80% of patients with RA. Citrulline is a nonstandard amino acid that can be incorporated into proteins only by posttranslational modification of arginine by peptidylarginine deiminase (PAD) enzymes. The objective of this study was to investigate the presence of anticitrulline antibodies, PAD enzymes, and citrullinated antigens in mouse models of both acute and chronic destructive arthritis: streptococcal cell wall (SCW)-induced arthritis and collagen-induced arthritis (CIA), respectively. METHODS: Synovial tissue biopsy specimens were obtained from naive mice, mice with CIA, and mice with SCW-induced arthritis. The expression of messenger RNA (mRNA) for PAD enzymes was analyzed by reverse transcriptase-polymerase chain reaction; the presence of PAD proteins and their products (citrullinated proteins) was analyzed by Western blotting and by immunolocalization. The presence of anticitrullinated protein antibodies was investigated by an anti-cyclic citrullinated peptide (anti-CCP) enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA) and an ELISA using in vitro citrullinated fibrinogen. RESULTS: In both mouse models, PAD type 2 (PAD2) mRNA was present in the synovium but was not translated into PAD2 protein. In contrast, PAD4 mRNA, although absent from healthy synovium, was readily transcribed and translated by polymorphonuclear neutrophils infiltrating the synovial tissue during inflammation. As a consequence, several synovial proteins were subjected to citrullination. One of these proteins was identified as fibrin, which has been reported to be citrullinated also in synovium of patients with RA. Although generation of citrullinated antigens during synovial inflammation in the mice was eminent, no anti-CCP antibodies could be detected. CONCLUSION: Citrullination of synovial antigens is an active process during joint inflammation in both mice and humans, but the induction of autoantibodies directed to these proteins is a more specific phenomenon, detectable only in human RA patients.   ЦЕЛЬ: Антитела, направленные на citrulline, содержащих белки, весьма характерные для ревматоидного артрита (РА), и могут быть обнаружены в до 80% пациентов с РА. Citrulline является нестандартные аминокислоты, которые могут быть включены в белки только посттрансляционная изменения аргинина на peptidylarginine deiminase (PAD) ферментов. Цель данного исследования заключается в том, чтобы расследовать наличие антител anticitrulline, PAD ферменты, и citrullinated антигенов в мышь моделей, так острых и хронических деструктивных артрит: стрептококковой клеточной стенки (SCW), вызванных артритом и коллаген-индуцированной артрит (ЦРУ), соответственно . МЕТОДЫ: Synovial ткани образцов биопсии были получены от наивного мышей, мышей с ЦРУ, и мышей с SCW-индуцированные артриты. Выражение курьеров РНК (мРНК) для PAD ферментов был проанализирован обратной транскриптазы-полимеразной цепной реакции; присутствии PAD белков и их продукция (citrullinated белков) был проанализирован Западной блоттинга и immunolocalization. Присутствие anticitrullinated белков антител был исследован анти-циклического citrullinated пептид (анти-УПК)-фермента связано иммуноферментный анализ (ИФА), и ИФА, используя в vitro citrullinated фибриноген. Результат: В обеих моделей мыши, PAD типа 2 (PAD2) мРНК присутствовал в synovium но не был переведен на PAD2 белка. В отличие от этого, PAD4 мРНК, хотя отсутствует здоровый synovium, легко расшифрованы и переведены polymorphonuclear нейтрофилов проникают в синовиальной ткани при воспалении. Как следствие, некоторые белки синовиальной подвергались citrullination. Один из этих белков была определена в качестве фибрина, который, как сообщают, citrullinated также в synovium пациентов с РА. Хотя поколение citrullinated антигенов в течение воспаление синовиальной в мышей был видный, не анти-УПК антител может быть обнаружено. ВЫВОД: Citrullination в синовиальной антигенов является активным процессом в ходе совместной воспаления в обеих мышей и людей, но индукции аутоантител направлено на этих белков является более конкретное явление, обнаружить только в человеческой РА пациентов.

к списку статей за 2003 год (en)