Авторы:Liu Y, Abaibou H, Fletcher HM.
Дата:2000 год, ноябрь.

Development of a noninvasive reporter system for gene expression in Porphyromonas gingivalis.

Several reports have supported the association of Porphyromonas gingivalis with periodontal disease. Genetic studies are vital for understanding the relative importance of virulence factors in this organism. Thus, gene reporters may prove useful for the study of gene expression in this organism. We have investigated the use of the green fluorescent protein (GFP), bacterial luciferase, and bifunctional xylosidase/arabinosidase enzyme (XA) as reporters of gene expression in P. gingivalis. Fusion cassettes containing the promoterless tetracycline resistant gene [tetA(A)Q2] and the promoterless gfp, luxAB, or xa gene were placed under the control of the rgpA promoter in P. gingivalis W83 using recombinational allelic exchange. The rgpA gene encodes for an arginine-specific protease in P. gingivalis. No GFP activity was detected in P. gingivalis isogenic mutants carrying the rgpA::gfp-tetA(Q)2 fusion construct. Luciferase activity in P. gingivalis mutants carrying the rgpA::luxAB-tetA(Q)2 fusion was only detected in the presence of exogenous FMNH(2). xa gene expression in P. gingivalis with the rgpA::xa-tetA(Q)2 fusion construct was detected in crude extracts using rho-nitrophenol derivatives as substrate and on agar plates with methylumbelliferyl derivatives under long-wave ultraviolet light. This indicates that both luxAB and xa genes can be used as reporters of gene expression in P. gingivalis. However, only the xa gene can be used as a noninvasive reporter gene. Copyright 2000 Academic Press.   Несколько докладов, которые поддерживают объединение Porphyromonas gingivalis с периодонтальной болезни. Генетические исследования имеют жизненно важное значение для понимания относительной важности факторов вирулентности этого микроорганизма. Таким образом, ген репортеры могут оказаться полезными для изучения экспрессии генов в организме. Мы исследовали использование зеленого флуоресцентного белка (GFP), бактериальные luciferase и бифункциональных xylosidase / arabinosidase фермента (ХА), как журналисты экспрессии генов в P. gingivalis. Фьюжен кассеты с promoterless тетрациклин резистентных генов [tetA (А) Q2] и promoterless gfp, luxAB или xa гена были помещены под контролем "rgpA промоутера в P. gingivalis W83 использованием recombinational аллельных обмена. В rgpA ген кодирует для аргинина конкретных протеазы в P. gingivalis. Нет GFP активность была обнаружена в P. gingivalis isogenic мутантов на борту rgpA:: gfp-tetA (Q) 2 термоядерных строительства. Luciferase деятельности в P. gingivalis мутантов на борту rgpA:: luxAB-tetA (Q) 2 плавка была обнаружена только в присутствии экзогенных FMNH (2). xa экспрессии генов в P. gingivalis с rgpA:: xa-tetA (Q) 2 термоядерных построить был обнаружен в сырой выдержки использованием rho-нитрофенола производные субстрата, как и на agar таблички с methylumbelliferyl дериватов на длинноволновом ультрафиолетовом свете. Это свидетельствует о том, что оба luxAB и xa гены могут быть использованы в качестве репортеров экспрессии генов в P. gingivalis. Однако, только xa гена может быть использована в качестве репортера неинвазивной ген. Copyright 2000 Academic Press.

к списку статей за 2000 год (en)